Çok Güzel II.Abdulhamid Han Adına Site Açılması Çok Güzel Anlatıyorsunuz..
osmanlı torunu
14 Mayıs 2011
ALLAH BİZLERE,SİZLERE LAYIK TORUNLAR OLMAYI NASİB EYLESİN İNŞALLAH..
manzum
14 Mayıs 2011
II. Abdülhamid’in hal’ fetvasını Akif mi yazdı?
H. SALİH ZENGİN – 01.11.2009
Şimdi Safahat’tan üç dize daha verelim:
İşte ben mürteciim, gelsin işitsin dünya!
Hem de boş mürteciim, patlasanız çatlasanız,
Hadi kanununuz assın beni, yahud yasanız.
Görüldüğü gibi Safahat’taki dizeler, Mehmed Fahreddin imzasıyla yazdıklarının adeta birer manzum özeti. Her halde bunlar kâfidir…
Mehmed Âkif ile Mehmed Fahreddin imzalı yazılar arasında herhangi bir fark var mı?
Hayır yok. Bir süredir söz konusu yazıları yeni harflere aktarıyorum. İnşallah yakında ikmal edeceğim. Muhtevası, üslûbu, beslendiği doğulu ve batılı kaynaklar ve bunlar arasında özellikle Sadi ile Lamartin’ni öne çıkarışı, Fransızca ve Arapçaya hâkimiyeti, Mehmed Âkif’le ard arda ve zaman zaman yer değiştiren tefsirleri, hutbeleri ve özellikle de dinine ve mukaddesatına tecavüz eden batıcı yazarlara karşı takındığı o kahredici tarz-ı tahrîri, bütün bu yazıların aynı kalemin mahsulü olduğunu açık bir şekilde gösteriyor. Yayımlanınca inşallah size de bir nüsha takdim ederim.
II.ABDÜLHAMİD’İN HAL FETVASINI MEHMET AKİF YAZDI
Yaptığınız araştırmada ortaya çıkan en çarpıcı şey II.Abdülhamid’in hal fetvasını Mehmet Akif’in yazdığı yönünde… Oysa o dönemde fetva eminliği makamında Hacı Nuri Efendi, Şeyhülislam makamında ise Ziyaeddin Efendi vardı. Ve Abdülhamid’in hal fetvasının şeyhülislam Ziyaeddin Efendi tarafından yazıldığı biliniyordu. Mehmet Akif’in yazdığını nereden çıkardınız?
Söyleyelim efendim. II. Abdülhamid’i tahttan indiren o meşhur fetva metninin yazarı Mehmed Âkif’tir. Ancak metnin altındaki imza tabiki Şeyhülislam Ziyaeddin Efendi’ye ait olacak. Değil mi? İsterseniz evvelâ sözü kendisine Âkif merhuma bırakalım. Ne diyeceksek sonra diyelim. Merhum Âkif yine batıcılarla çarpıştığı bir başka yazısında bakınız neler söylüyor. Metni yine sadeleştirerek nakledelim: «Söyle ey İnkılâp, söyle! “Medeniyyet-i İslâmiyye” yazarının, senin istikbâline nasıl koştuğunu, nasıl can attığını, senin büyük inkılâplara şanlı kanlı bir nazîre olabilmen için nasıl alevler püskürttüğünü söyle!
Söyle ey Edirne Hükûmetinin Meclis İdâre Salonu! Dört nisan gününde seni sarsan çığlıklarımı! O Mebuslar Meclisi’nin alkış tufanları içinde okunarak bütün İstanbul ve taşra matbuatıyla bir daha neşrolunması iltifatına nail olan o beyannâmeyi nasıl yazdığımı, İstanbul’da Meşrûtiyet’e darbe vurulduğuna bir türlü inanmak istemeyenlere nasıl imza ettirdiğimi söyle!
Söyle ey Edirne’nin Belediye Dairesi! O en büyük zalim Abdülhamid’in tahttan indirilmesi için çekilen genel telgrafı, gözlerimi âdeta kör eden o gözyaşı tufanımla nasıl yazdığımı, salonda dünyayı unutacak kadar kendimden geçerek nasıl yarım saatten fazla okuduğumu, ateşler, alevler püsküren bu ilhamlı konuşmamla muhalif gözleri bile nasıl ikna ederek susturduğumu, belgeyi imza ettirmeye nasıl muvaffak olduğumu ve bu Allah’ın en büyük yardımına, Nedimlerin[?], Faiklerin [Faik Kaltakkıran] nasıl hayretlere düştüklerini Allah için söyle! Söyleyiniz ey Edirne’deki askerî binalar! Ey Topçu Kışlası Cami-i Şerifinin ulu minberi! Siz de bildiğiniz gerçeklere tanıklık ediniz! Daha fazla söyleyeyim mi? Fakat ne lüzumu var? Kâinatın her zerresi ayrı ayrı tanıklık etse yine nafile! Bin kere nâfile! Biz İnkılâb’ı Cenâb-ı Kur’ân-ı Hakîme, onun şanlı, şevketli istişare emrine istinaden yaptık. İnkılâbımızın en büyük düsturu Hazret-i Kur’ân-ı Mübîn idi. Onun üzerine ellerimizi bastık, yeminler kasemler ettik. İşte biz iman sahipleri o yeminimize, o sözleşmemize bugün de sadığız; ölünceye kadar da sadık kalacağız. Lâkin bunlar öyle değil!…»
Çok çarpıcı bir durum bu. Eğer bu bilgi doğruysa Mehmet Akif’in İttihatçılarla işbirliği yaptığı sonucunu mu çıkarmak lazım yoksa memleketin selametini ön planda tuttuğunu mu?
Efendim Âkif özüyle sözüyle, tuttuğu yoluyla dosdoğru bir adamdır. Hiçbir zaman yalpaladığını gören işiten yoktur. Böyle bir adam böyle bir metni yazmışsa –ki yazmış- biraz durup düşünmek gerekmez mi? Hayatının her noktasında bütün ilhamını Kur’an’dan aldığını bildiğimiz Âkif, bu metinde herhalde yalan söylemez. Elbette İttihatçılarla işbirliği yaptığı hem de bu işbirliğinin II. Meşrutiyet öncesine dayandığı ortaya çıkıyor. Niye yapmış o halde? Tabi ki memleketi için. Peki tarih niye tekerrür ediyor? İbret alınmadığı için değil mi? Düşünsenize, Osmanlı’nın fiilen bittiğini ilan eden belgeyi Âkif yazıyor. Aradan yıllar geçiyor ve Cumhuriyet’in istiklâlini ilân eden bir başka belgeyi yine aynı kalem yazıyor. Ama maalesef vatanından cüda kalıyor… Bundan sonra herhalde çok şey söylenecektir… Burada yerimiz dar…
mesut demirsoy
18 Mayıs 2011
allah senden razı olsun yattıgın yer cennet mekan olsun
oğuzhan
18 Mayıs 2011
Abdülhmid Han; cennet mekan inşallah.
Aytac Korkut
19 Mayıs 2011
manzum,
ben arastirmaci yada gazeteci degilim,yazini okudum ve üzerinde konusaulacak cok sey oldugunu düsünüyorum.
O yazinin Mehmet Akif e ait oldugunu varsayarak devam edelim.
Birincisi Hal yazisini kaleme alanin O oldugunu vurguluyorsun.Seyhülislam imzayi attiktan sonra(onun da nasil attigini biliyoruz) kimin yazdiginin ne önemi var.
Ikincisi üstüne aldigi diger olaylari bizzat kendisi yapmasada,yapan takimin bir elemani olmasi sebebi ile kendisi yapmis gibi bahsetmektedir.
Ücüncüsü yazinin devaminin güzel geldigi ama senin cabuk kestigin.
Dördüncüsü bunu yazmamin sebebinin Burada sanki Mehmet Akif i Hal olayina katarak Hal olayi Mehmet Akif le aklanmaya calisiliyor gibi anlamis olmamdir.
Hal olayindan cok sonra Talat Pasa ve Enver Pasa II. Abdülhamid Han i ziyaewrw giderler.O cesret abidesi Enver Pasa II. Abdülhamid Han in huzuruna cikamaz.Bir müddet sanra Talat Pasa gelir,áglamaktan gözleri sismistir.
Benim anladigim onlarinda yaptiklari her seyi ülke menfaati icin yaptiklari.Ülkeyi II. Abdülhamid Han dan daha iyi yöneteceklerini zannediyorlardi.Tek hatalari kor un sicakligini II. Abdülhamid Han in elindeyken degilde kendi ellerine aldiklarinda anlamalari idi.
erkan aktaş
07 Haziran 2011
sayın murat bardakçı abdulhamit han hakkında bir söylevinde ulu hakanın porto şarabını sevdigini sölemişti bu iddasını hakanın torunlarına dayandırmıştı.ulu hakan için bir başka üstat buyuk tarihçi benim için son 30 yılın en iyi tarihçisi sevgili ilber ortaylı ise abdulhamit han son yuzyılın en son hukumdarı ve imaparatorudur demişti ve ben soruyorum bu buyuk hukumdar dinine baglı ve ulkesine sevdalı halkına saygılı peki sayın bardakçının bu söylevi dogrumudur?
ABDULHAMİT HAN İLE İLGİLİ GÜNEY DOĞUYU YAHUDİLERE SATMAK İÇİN GİZLİ ANLAŞMALAR YAPTIĞINI İDDİA EDENLER VAR FAKAT BUNUN DOĞRU OLMADIĞINI BİLİYORUM. DŞÜNCELERİMİ İSPAT ETMEK İÇİN ÇOK ACİL ARŞİVLERE İHTİYACIM VAR YARIN BU KONU ÜZERİNDE YİNE DERSTE KONUŞULACAK. BU KONUDA BANA YARDIMCI OLURSANIZÇOK MEMNUN OLURUM 🙂
Canan
30 Ekim 2011
Şunu anlamakta zorluk çekiyorum; 2. Abdulhamit ittihatcilarında içinde bulunduğu masönik hareketlere ve yahudilerin filistinden arazi satın almalarına karşı bir politika izleyen yüzyılın en önemli osmanlı padişahlarından birisiydi. Anlayamadığım ise bugün Abdülhamit üzerine kitap yazan Mustafa Armağanin Zaman gazetesi yazarı olması ve mevcut iktidar partisi yandaşı olması. Bu bir çelişki değil mi ? Bugün Abdülhamitı savunanlar onun zamanında ona düşman olanların yandaşı olması beni çelişkiye düşürüyor. Zaman gazetesi ve uzantıları , mevcut iktidar partisinin çoğunluğu ısrail ekseninde bir politika izlerken 2. Abdülhamitın bunun tam tersine bir politikayla nasıl bu zihniyetin el üstünde tuttuğu bir adam olabiliyor anlayabilmiş değilim. Kaldı ki Mustafa Kemal bile 2. Abdülhamitın tahttan indirilmesine sebeb olan selanikten gönderilen hareket ordusunun kolağasıyken ,bugün Mustafa Kemale düşman bir tutum izleyenleride gerçekten anlayabilmek çok güç. Bence Abdülhamit yüzyılın adamıdır. Mustafa Kemale baktığımızda mason tertibiyle kurulan ıttihatçı ve terakki cemiyetinin üyelerinden olsada bir zaman sonra yine bu cemiyetten ayrılıp terakki perver fırkasıni kuranlarla karşı karşıya gelmiştir. Lafı fazla uzatmadan Şu anki mevcut iktidar ve bu siteyi kuranlar 2. Abdülhamitın ideolojisini sahip çıkmaya hakları yoktur. Bugünki iktidar ısrail yanlısı bir politika izlerken abdülhamit bunun van tersi bir politika izlemiştir. Yakın tarihimiz o kadar yalanlarla bizlere anlatıldı ki kimin vatansever kimin hain olduğu malesef seçilememekte. Tarihi geriye sarıp entrikaların olduğu 1900 lü yıllara gidip tek bir kişiyi saf dışı etsen tarihimiz o kadar değişiyor aslında. Mesela 1. Dünya savaşına girmemize neden olan alman hayranı enver paşayi bir alsan tarihin akışı değişiyor. Yada yakup cemilı yada talat paşayi..abdülhamitı tahttan indiren güçler bugün hala toparlanamayan bağımsız bir ülke olarak dünya gücü olamayan Türkiyeyi yaratanlardir. Elbetteki Mustafa Kemal büyük işler yaptı ama kimin gücü ve desteği vardı onun arkasında ? O yüzden yahudilerin bir devlet kuracağını elli sene öncesinden bilen bir abdülhamitı tahttan indiren yahudi zihniyeti bugün çıkıpta ona dair kitaplar yazması olayını ben devekuşunun başını toprağa sokmasına benzetiyorum.
YönetimYazar | 30 Ekim 2011
Bahsettiğiniz şekilde bir çelişki varsa bu Mustafa Armağan’ın şahsı ile alakalıdır.
Sitemiz ile ilgili ithamınıza gelirsek, sitemizde herhangi bir siyasi görüş ile ilgili bir yazı mı gördünüz de böyle bir yafta yapıştırıyorsunuz üzerimize ve bizim Abdülhamid Han’ın ideolojisine sahip çıkma hakkımız olmadığını iddia edebiliyorsunuz?
Resmi tarihten biraz sıyrılın, Kazım Karabekir Paşa Mustafa Kemal’in en güçsüz olduğu anda kendi iradesi ile Mustafa Kemal’in emrine girmiş bir paşa iken Mustafa Kemal başa geldiğinde Karabekir paşanın idam ile yargılanması da bir çelişki değil midir?
Resmi tarihin yalanlarıyla tarihe bakmamak gerekiyor.
Emin
02 Ocak 2012
Canan Hanım, söylediğiniz iki şey; yani Sultan 2. Abdülhamid Han ın büyük bir devlet adamı olması ve sizin söyleminizle bugünkü israil yanlısı hukümetin destekçisi bir gazetenin yazarının sultanı sevip sayması, hakkında kitap yazması evet bir çelişkidir. Fakat iyi anlaşılması gereken nokta şu ki, şuanki hükümet israil yanlısı falan değildir. Burada yanlışa düştüğünüz için ortada çelişki yoktur. Bir yanlışınız da şu: Zaman gazetesi, Fethullah Gülen cemaati ve AKP hükümeti arasında kardeş ilişkisi kuruyorsunuz adeta. Cemaat ile Hukümet çok farklı yerdeler. Cemaatin Hukümeti destekliyor olmasının altında çok farklı ve saatlerce konuşulacak tartışılacak şeyler var.
burak
20 Ocak 2012
affet bizi sana layık torunlar olamadık, affet bizi senin istedigin, idallerin gibi bir anadolu kuramadık, affet bizi senin canın pahasına korumaya çalıştıklarını koruyamadık… ama seni çok özledik sultanım…
gürbüz erez
23 Şubat 2012
cann cok dogru yazmış teşekkrlr
yılmaz şahin
04 Mart 2012
CENNET MEKAN SULTAN HABDULHAMİT HAN
MEKANIN NURLA DOLU OLSUN ULU HAKANIM
kenan
05 Mart 2012
bence gelmiş geçmiş en büyük sultandır allah mekanını cennet etsin
cengiz yol
07 Mart 2012
Eski insanlar hic mi gulmezdi, Abdulhamit Hanin da gulen resmini gormedim. Koskoca padisah yedigi onunde yemedigi arkasinda. Simdilerde hep bi eglence, kahkaha modasi.
Kalbimiz olmus bizim, sonra da dilimize vurmus.Is yapan yok anca laf. Ulvi gayeler hayal olmus. Ama cok sukur kalbimiz temiz.
Ozan Usluoğlu
08 Mart 2012
adbülhamithan yaptıkları ve izlediği politkalarla osmanlının ömrünü uzatmış şu an dünyada yaşanan siyasi oyunları o tarihten görnüş bir sultandır.
Faydalı Site
11 Mart 2012
Faydalı bir site
mehmet bozan
13 Mart 2012
ben urfadan hafız mehmet selim efendinin torunuyum hartavizade mehmet selim efendi nin oglu mazhar efendiyi, bizzat sultanımız okutmustu mazhar efendı sımdıkı danıstayın kurucuları arasında yeralmıs ve daha sonra da adalet bakanı olmuştu sıtenızde dedem mazhar efendının adını goremedıgım uzuldum hartaviler hakkında arastırma yaparak bılgıyı sorgulayabılırsınız a,emanet olun
YönetimYazar | 15 Mart 2012
Merhaba,
Elinizde Mazhar Efendi ile ilgili bilgi bulunuyorsa bize ilettiğiniz taktirde değerlendireceğiz.
Saygılarımızla
Tarih sever
18 Mart 2012
Abdulhamit Han Osmanlı imparatorluğunun son yüzyıldaki fatihi.Onun şerefli kişiliğine kıvrak zekasına laf söyleyenlere en güzel cevabı yine Abdulhamit Han vermiş.”Beni evhamlı sanıyorlardı…Hayır! Ben sadece gafil değilim,o kadar”
memleket insanı
23 Mart 2012
MERHUM NECİP FAZIL ŞÖYLE DER : “ABDÜLHAMİD’İ ANLAMAK HER ŞEYİ ANLAMAK OLACAKTIR.” NECİP FAZIL’IN DA DEDİĞİ GİBİ EN ZOR ZAMANDA EN ZOR İŞİ BAŞARAN VE İMPARATORLUĞU 33 SENE AYAKTA TUTAN GİZEMLERLE DOLU MERHAMET TİMSALİ ZEKİ BİR ŞAHSİYET OLAN SULTAN 2. ABDÜLHAMİD’İ ANLAMAYA VE ANLATMAYA ÇALIŞMALIYIZ. ONU ANLADIĞIMIZ TAKDİRDE BİRÇOK ŞEY KAZANMIŞ OLURUZ. ONUN DAHİYANE FİKİRLERİNE BİHABER OLMAK BİZLERİ ÇOK ÜZÜYOR. ÜZERİNE BİRÇOK ŞEY YAZILIP ÇİZİLİYOR. HANGİSİ DOĞRU SÖYLÜYOR BAZEN ANLAMAK ÇOK ZOR OLUYOR. BU NEDENLE O KOCA PADİŞAHA BİRŞEYLER YAKIŞTIRACAĞIMIZ ZAMAN DİKKAT ETMELİ VE YALAN OLUP OLMADIĞINA HATTA DOĞRU OLDUĞUNA DAİR BİR ŞÜPHEMİZ VARSA ONU BELİRTMELİYİZ.
metin
15 Nisan 2012
abdulhamid han hazretleri elleri ayakları öpülecek mübarek bir insandı.lütfen fatihalarımızı eksik etmeyelim.ruhu şaad mekanı cennet olsun.
eren
15 Nisan 2012
ya bana kimse inanmıyor ben 2. abdülhamidin yaverlerinden mehmet efendinin(hangisi olduğunu bilmiyorum dedeme soracağım)6. kuşaktan torunuyum. hatta 2. abdülhamid ve mehmet efendini kullandığı altın yakut ve gümüş (tamamı) olan kılıcı bizde
eren
15 Nisan 2012
hatta başbakan bizim dükkanımıza geldiğinde kılıç duvarda asılıydı korumaları bunu kaldırın başbakan topkapıya götürür demiş ve bizde kaldırdık
Kapisinda kul olasim Sultan-i Kebir’im Cennetmekan Halifem 2.Abdulhamid Han’in yuce hatirasina yapilan bu site icin emegi gecenlere bin tesekkur. Allah Osmanogullarina, mubarek Hanedanimiza uzun omurler ihsan eylesin. Yasasin Osmanli.
eren
18 Mayıs 2012
OSMANLI VE OSMANOĞULLARI….
ÇOK YAŞASIN OSMANOĞULLARI
Selman
19 Mayıs 2012
Yattığın yer nur mekanın cennet olsun.Büyük Devlet adamı
Propoganda’nin en cirkefi ile yogrulmus ve menfi, yazili, sozlu iftira dolu tek tarafli kotuleyici nesriyatin cokluguna ragmen, gene de bu millet mubarek sultan Halifemiz efendimiz 2.Abdulhamid Han’a hala sevgi ve saygi duyuyor ve onu sonsuz bir hasretle ozluyor. Cennet mekan mubarek sultanimiz 2.Abdulhamid Han’a olan sevgi, saygi ve ozlem bizim mayamizda var, bu yokedilemez, bati yalakasi NATO uyesi bir neo-Osmanlicilik degil bu, gercek seriat’e bagli, Ila-i Kelimetullah’i Nizam-i Alem’e yayma amacli calisan bir imparatorluk ozlemindeyiz. Allahim, Osmanogullarina guc ver, tekrar iktidar olsunlar, onlarin icinde nice Abdulhamidler var, bu milleti duze cikartacak, ummet’i ihya edecek olan gene onlardir. Allahim, sen ulkemize saltanatin geri gelmesini, hilafetin kurulmasini, Fatih’in emaneti Ayasofya camii’nin acilmasini, 4 kita’yi titrettigimiz o eski sanli gunlerimize donmemizi sagla yaRabb. Amin
eren
23 Mayıs 2012
ben eren altta birşeyler yazan benim tamismi dalyanoğlu mehmed efendiymiş
Ya SULTAN, ya Veli, ya Gavs-i ekber!
Aglatma yetti artik soyle neredesin?
Hem yetim hem oksuzuz bak kac nesildir
Ya himmet eyle bize ya gel, neredesin?
Sultanim Abdulhamid, mubarek ceddim,
Gayri biktik artik biz, bassiz erlerin
Halimize sahit bak hem Rab hem nebi’m
Allah’in izni ile yetis neredesin?
Hal’ine tezkere cikartti kelbler,
Gidisinden hadsiz muteessir kalpler
Sana yadigar kalmis alperen erler,
Nice hal uzeredir, gor bak, neredesin?
Annesine Tecavüz Etmek İsteyen adam ve Abdülhamid’in Kılıncı
…Saat 03.00 sıralarında idi, Abdülhamit han hazretlerinin sesi sarayın karanlık duvarlarında şimşek gibi yankılandı.
– “Arabacı!”
Arabacı yatağından fırladı. Atlar, koşumlar alelacele hazırlanmaya başlandı. Derken koca sultan heybetiyle sahanlıkta göründü. Halinden çok acelesinin olduğu belli oluyordu. Daha sabahlığının bir kolunu giymemişti. Elinde yalın kılıcı vardı. Merdivenleri koşarak inerken kolunu taktı. Formaliteler bir kenara bırakılmış, bütün kâinat bir noktaya kilitlenmişti sanki. Hışımla merdivenleri üçer beşer inip uçar gibi atladı arabaya. Hırsından yerinde duramıyordu. Hiç kimse hatta nöbetçiler bile neler olup bittiğini anlayamamıştı. Sert bir sesle:
internette dolaşan Abdülhamidhan a ait diye aktarılan ve üstad necip fazıl kısakürekin kitabından diye belirtilen bu hikayeden kuşkulandım..NFK e ait tüm eserleri okumuştum böyle birşeyi hatırlamıyorum.. uydurma olup olmadığını anlamak istiyorum ..teşekür ederim.
Allah’ın selamı üzerinize olsun. İkinci kitabımı 2.Abdulhamit Hanın hayatını konu alacaktım. Sitenizi buldum. Bu siteyi düşünüp yapanlara çok teşekkür. Kitabım konusunda yardımlarınız bekliyorum.
ikinci abdülhamit han için yapmış olduğunuz siteniz çok başarılı olmuş ve yararlı bilgilere sahip çok teşekkürler.
Mikail
17 Kasım 2013
Merhaba ben Mikail ben android uygulamalar yapıyorum izniniz olursa 2. abdülhamid han ın hayatı kişiliği vs konuların da sizin sitenizdeki doğru tarafsız ve onu en güzel anlatan yazılardan yararlanmak istiyorum izniniz olursa cevabınızı heyecanla bekliyorum iyi geceler
omertarık
10 Şubat 2014
minnetle anıyorum başka sözüm yok
VEYSEL BAKIR
12 Şubat 2014
ALLAH RAHMET EYLESİN SULTANIMIZ
ERTUĞRUL ESEN
24 Şubat 2014
ONU ANLAYAMAYAN TÜRK GENCİNE BEN TÜRK GENCİ DEMEM..
Giray
13 Mayıs 2014
Sizin gibi insanlar yaşadığı müddetçe ısrarla tarihini unutmak isteyen modernist soysuzlar kaybedecektir. Açıkcası çok mutlu oldum bu sitenin varlığından. Her zaman var olmanız dileğiyle
Yafes Yusuf Ayaz
02 Kasım 2015
Sinema okuyorum ve kimse burada tarih konuşmuyorlar. ben konuşunca kalkıp gidiyorlar. yeni nesil dedelerine düşman olmuş. bu bu sitede olanlara dokunuyor ki dedelerini öğrenmeye buraya geldiniz. ben hocalara inat sınıftakilere inat sokaktaki yozlaşmış torunlara inat dedelerimin tarihini anlatacağım. Bu Gençlik Tarih Yazacak…
armağan köken
07 Kasım 2015
Helâl olsun kardeşim sana…
fatih
27 Kasım 2015
Sultan ll.ABDULHAMİT HAN İZİNDEYİZ PAŞAM ALLAH MEKANINI CENNET EYLESİN
Alişahoğlu
04 Şubat 2016
Abdulhamid-i Sani Hazretlerine getirilen her hakareti, hakaret sahiplerine iletiyorum.
Ve bizzat sahsim bu hakaretlere denk geldigimde gerekirse kavga ediyorum. Kalp kiriyorum.
Ama Rahmetli Sultanimiza laf ettirmemeye calisirken yillarca bu o…… Ittihat ve Terakkinin
Tohumlari olan 1923 belasini basimiza getirenlerin bugune kadar anlattiklari yalan tarihi
Bir lahza olsa kendimce karinca misali minik bir agiz dolusu su ile anlatilan yalan atesini
Sondurmeye calisiyorum.
Allah Rahmet Eylesin. Ruhlari Sâd olsun…
Mehmet YILDIZ
20 Şubat 2016
Allah razı olsun. emeğinize,yüreğinize,ufkunuza sağlık.
testt testter
04 Mart 2016
çok güzel bir site helal olsun emeğinize sağlık
site tasarımını yenileyip sosyal medyada özellikle facebook ta büyük sayfa açarsanız çok güzel olur
gerçek tarihi anlatmaya her zaman devam edin 🙂
vallahi süper çok beğendim
Çok Güzel II.Abdulhamid Han Adına Site Açılması Çok Güzel Anlatıyorsunuz..
ALLAH BİZLERE,SİZLERE LAYIK TORUNLAR OLMAYI NASİB EYLESİN İNŞALLAH..
II. Abdülhamid’in hal’ fetvasını Akif mi yazdı?
H. SALİH ZENGİN – 01.11.2009
Şimdi Safahat’tan üç dize daha verelim:
İşte ben mürteciim, gelsin işitsin dünya!
Hem de boş mürteciim, patlasanız çatlasanız,
Hadi kanununuz assın beni, yahud yasanız.
Görüldüğü gibi Safahat’taki dizeler, Mehmed Fahreddin imzasıyla yazdıklarının adeta birer manzum özeti. Her halde bunlar kâfidir…
Mehmed Âkif ile Mehmed Fahreddin imzalı yazılar arasında herhangi bir fark var mı?
Hayır yok. Bir süredir söz konusu yazıları yeni harflere aktarıyorum. İnşallah yakında ikmal edeceğim. Muhtevası, üslûbu, beslendiği doğulu ve batılı kaynaklar ve bunlar arasında özellikle Sadi ile Lamartin’ni öne çıkarışı, Fransızca ve Arapçaya hâkimiyeti, Mehmed Âkif’le ard arda ve zaman zaman yer değiştiren tefsirleri, hutbeleri ve özellikle de dinine ve mukaddesatına tecavüz eden batıcı yazarlara karşı takındığı o kahredici tarz-ı tahrîri, bütün bu yazıların aynı kalemin mahsulü olduğunu açık bir şekilde gösteriyor. Yayımlanınca inşallah size de bir nüsha takdim ederim.
II.ABDÜLHAMİD’İN HAL FETVASINI MEHMET AKİF YAZDI
Yaptığınız araştırmada ortaya çıkan en çarpıcı şey II.Abdülhamid’in hal fetvasını Mehmet Akif’in yazdığı yönünde… Oysa o dönemde fetva eminliği makamında Hacı Nuri Efendi, Şeyhülislam makamında ise Ziyaeddin Efendi vardı. Ve Abdülhamid’in hal fetvasının şeyhülislam Ziyaeddin Efendi tarafından yazıldığı biliniyordu. Mehmet Akif’in yazdığını nereden çıkardınız?
Söyleyelim efendim. II. Abdülhamid’i tahttan indiren o meşhur fetva metninin yazarı Mehmed Âkif’tir. Ancak metnin altındaki imza tabiki Şeyhülislam Ziyaeddin Efendi’ye ait olacak. Değil mi? İsterseniz evvelâ sözü kendisine Âkif merhuma bırakalım. Ne diyeceksek sonra diyelim. Merhum Âkif yine batıcılarla çarpıştığı bir başka yazısında bakınız neler söylüyor. Metni yine sadeleştirerek nakledelim: «Söyle ey İnkılâp, söyle! “Medeniyyet-i İslâmiyye” yazarının, senin istikbâline nasıl koştuğunu, nasıl can attığını, senin büyük inkılâplara şanlı kanlı bir nazîre olabilmen için nasıl alevler püskürttüğünü söyle!
Söyle ey Edirne Hükûmetinin Meclis İdâre Salonu! Dört nisan gününde seni sarsan çığlıklarımı! O Mebuslar Meclisi’nin alkış tufanları içinde okunarak bütün İstanbul ve taşra matbuatıyla bir daha neşrolunması iltifatına nail olan o beyannâmeyi nasıl yazdığımı, İstanbul’da Meşrûtiyet’e darbe vurulduğuna bir türlü inanmak istemeyenlere nasıl imza ettirdiğimi söyle!
Söyle ey Edirne’nin Belediye Dairesi! O en büyük zalim Abdülhamid’in tahttan indirilmesi için çekilen genel telgrafı, gözlerimi âdeta kör eden o gözyaşı tufanımla nasıl yazdığımı, salonda dünyayı unutacak kadar kendimden geçerek nasıl yarım saatten fazla okuduğumu, ateşler, alevler püsküren bu ilhamlı konuşmamla muhalif gözleri bile nasıl ikna ederek susturduğumu, belgeyi imza ettirmeye nasıl muvaffak olduğumu ve bu Allah’ın en büyük yardımına, Nedimlerin[?], Faiklerin [Faik Kaltakkıran] nasıl hayretlere düştüklerini Allah için söyle! Söyleyiniz ey Edirne’deki askerî binalar! Ey Topçu Kışlası Cami-i Şerifinin ulu minberi! Siz de bildiğiniz gerçeklere tanıklık ediniz! Daha fazla söyleyeyim mi? Fakat ne lüzumu var? Kâinatın her zerresi ayrı ayrı tanıklık etse yine nafile! Bin kere nâfile! Biz İnkılâb’ı Cenâb-ı Kur’ân-ı Hakîme, onun şanlı, şevketli istişare emrine istinaden yaptık. İnkılâbımızın en büyük düsturu Hazret-i Kur’ân-ı Mübîn idi. Onun üzerine ellerimizi bastık, yeminler kasemler ettik. İşte biz iman sahipleri o yeminimize, o sözleşmemize bugün de sadığız; ölünceye kadar da sadık kalacağız. Lâkin bunlar öyle değil!…»
Çok çarpıcı bir durum bu. Eğer bu bilgi doğruysa Mehmet Akif’in İttihatçılarla işbirliği yaptığı sonucunu mu çıkarmak lazım yoksa memleketin selametini ön planda tuttuğunu mu?
Efendim Âkif özüyle sözüyle, tuttuğu yoluyla dosdoğru bir adamdır. Hiçbir zaman yalpaladığını gören işiten yoktur. Böyle bir adam böyle bir metni yazmışsa –ki yazmış- biraz durup düşünmek gerekmez mi? Hayatının her noktasında bütün ilhamını Kur’an’dan aldığını bildiğimiz Âkif, bu metinde herhalde yalan söylemez. Elbette İttihatçılarla işbirliği yaptığı hem de bu işbirliğinin II. Meşrutiyet öncesine dayandığı ortaya çıkıyor. Niye yapmış o halde? Tabi ki memleketi için. Peki tarih niye tekerrür ediyor? İbret alınmadığı için değil mi? Düşünsenize, Osmanlı’nın fiilen bittiğini ilan eden belgeyi Âkif yazıyor. Aradan yıllar geçiyor ve Cumhuriyet’in istiklâlini ilân eden bir başka belgeyi yine aynı kalem yazıyor. Ama maalesef vatanından cüda kalıyor… Bundan sonra herhalde çok şey söylenecektir… Burada yerimiz dar…
allah senden razı olsun yattıgın yer cennet mekan olsun
Abdülhmid Han; cennet mekan inşallah.
manzum,
ben arastirmaci yada gazeteci degilim,yazini okudum ve üzerinde konusaulacak cok sey oldugunu düsünüyorum.
O yazinin Mehmet Akif e ait oldugunu varsayarak devam edelim.
Birincisi Hal yazisini kaleme alanin O oldugunu vurguluyorsun.Seyhülislam imzayi attiktan sonra(onun da nasil attigini biliyoruz) kimin yazdiginin ne önemi var.
Ikincisi üstüne aldigi diger olaylari bizzat kendisi yapmasada,yapan takimin bir elemani olmasi sebebi ile kendisi yapmis gibi bahsetmektedir.
Ücüncüsü yazinin devaminin güzel geldigi ama senin cabuk kestigin.
Dördüncüsü bunu yazmamin sebebinin Burada sanki Mehmet Akif i Hal olayina katarak Hal olayi Mehmet Akif le aklanmaya calisiliyor gibi anlamis olmamdir.
Hal olayindan cok sonra Talat Pasa ve Enver Pasa II. Abdülhamid Han i ziyaewrw giderler.O cesret abidesi Enver Pasa II. Abdülhamid Han in huzuruna cikamaz.Bir müddet sanra Talat Pasa gelir,áglamaktan gözleri sismistir.
Benim anladigim onlarinda yaptiklari her seyi ülke menfaati icin yaptiklari.Ülkeyi II. Abdülhamid Han dan daha iyi yöneteceklerini zannediyorlardi.Tek hatalari kor un sicakligini II. Abdülhamid Han in elindeyken degilde kendi ellerine aldiklarinda anlamalari idi.
sayın murat bardakçı abdulhamit han hakkında bir söylevinde ulu hakanın porto şarabını sevdigini sölemişti bu iddasını hakanın torunlarına dayandırmıştı.ulu hakan için bir başka üstat buyuk tarihçi benim için son 30 yılın en iyi tarihçisi sevgili ilber ortaylı ise abdulhamit han son yuzyılın en son hukumdarı ve imaparatorudur demişti ve ben soruyorum bu buyuk hukumdar dinine baglı ve ulkesine sevdalı halkına saygılı peki sayın bardakçının bu söylevi dogrumudur?
———————–
Yönetim:
Abdülhamid Han ve içki mevzuusuyla ilgili yazıya şuradan ulaşabilirsiniz: http://www.ikinciabdulhamid.com/abdulhamid-han-icki-icmezdi-50.html
PEYGAMBERİ HALİFEYİ ZİŞAN
HAŞMETLİ VE HİMMETLİ SULTAN
CENNET MEKAN ULU HAKAN
2.ABDULHAMİD HAN
ALEYHİ RAHMETİ VEL ĞUFRAN
sizlerle gurur duyuyorum osmanlı torunları tarihinize sahip çıkın
ALLAH(cc)ONDAN RAZI OLSUN,MEKANI CENNET OLSUN.BİZLEREDE ŞEFAATLERİNİ NASİBETSİN.AMİİİN
ABDULHAMİT HAN İLE İLGİLİ GÜNEY DOĞUYU YAHUDİLERE SATMAK İÇİN GİZLİ ANLAŞMALAR YAPTIĞINI İDDİA EDENLER VAR FAKAT BUNUN DOĞRU OLMADIĞINI BİLİYORUM. DŞÜNCELERİMİ İSPAT ETMEK İÇİN ÇOK ACİL ARŞİVLERE İHTİYACIM VAR YARIN BU KONU ÜZERİNDE YİNE DERSTE KONUŞULACAK. BU KONUDA BANA YARDIMCI OLURSANIZÇOK MEMNUN OLURUM 🙂
Şunu anlamakta zorluk çekiyorum; 2. Abdulhamit ittihatcilarında içinde bulunduğu masönik hareketlere ve yahudilerin filistinden arazi satın almalarına karşı bir politika izleyen yüzyılın en önemli osmanlı padişahlarından birisiydi. Anlayamadığım ise bugün Abdülhamit üzerine kitap yazan Mustafa Armağanin Zaman gazetesi yazarı olması ve mevcut iktidar partisi yandaşı olması. Bu bir çelişki değil mi ? Bugün Abdülhamitı savunanlar onun zamanında ona düşman olanların yandaşı olması beni çelişkiye düşürüyor. Zaman gazetesi ve uzantıları , mevcut iktidar partisinin çoğunluğu ısrail ekseninde bir politika izlerken 2. Abdülhamitın bunun tam tersine bir politikayla nasıl bu zihniyetin el üstünde tuttuğu bir adam olabiliyor anlayabilmiş değilim. Kaldı ki Mustafa Kemal bile 2. Abdülhamitın tahttan indirilmesine sebeb olan selanikten gönderilen hareket ordusunun kolağasıyken ,bugün Mustafa Kemale düşman bir tutum izleyenleride gerçekten anlayabilmek çok güç. Bence Abdülhamit yüzyılın adamıdır. Mustafa Kemale baktığımızda mason tertibiyle kurulan ıttihatçı ve terakki cemiyetinin üyelerinden olsada bir zaman sonra yine bu cemiyetten ayrılıp terakki perver fırkasıni kuranlarla karşı karşıya gelmiştir. Lafı fazla uzatmadan Şu anki mevcut iktidar ve bu siteyi kuranlar 2. Abdülhamitın ideolojisini sahip çıkmaya hakları yoktur. Bugünki iktidar ısrail yanlısı bir politika izlerken abdülhamit bunun van tersi bir politika izlemiştir. Yakın tarihimiz o kadar yalanlarla bizlere anlatıldı ki kimin vatansever kimin hain olduğu malesef seçilememekte. Tarihi geriye sarıp entrikaların olduğu 1900 lü yıllara gidip tek bir kişiyi saf dışı etsen tarihimiz o kadar değişiyor aslında. Mesela 1. Dünya savaşına girmemize neden olan alman hayranı enver paşayi bir alsan tarihin akışı değişiyor. Yada yakup cemilı yada talat paşayi..abdülhamitı tahttan indiren güçler bugün hala toparlanamayan bağımsız bir ülke olarak dünya gücü olamayan Türkiyeyi yaratanlardir. Elbetteki Mustafa Kemal büyük işler yaptı ama kimin gücü ve desteği vardı onun arkasında ? O yüzden yahudilerin bir devlet kuracağını elli sene öncesinden bilen bir abdülhamitı tahttan indiren yahudi zihniyeti bugün çıkıpta ona dair kitaplar yazması olayını ben devekuşunun başını toprağa sokmasına benzetiyorum.
Bahsettiğiniz şekilde bir çelişki varsa bu Mustafa Armağan’ın şahsı ile alakalıdır.
Sitemiz ile ilgili ithamınıza gelirsek, sitemizde herhangi bir siyasi görüş ile ilgili bir yazı mı gördünüz de böyle bir yafta yapıştırıyorsunuz üzerimize ve bizim Abdülhamid Han’ın ideolojisine sahip çıkma hakkımız olmadığını iddia edebiliyorsunuz?
Resmi tarihten biraz sıyrılın, Kazım Karabekir Paşa Mustafa Kemal’in en güçsüz olduğu anda kendi iradesi ile Mustafa Kemal’in emrine girmiş bir paşa iken Mustafa Kemal başa geldiğinde Karabekir paşanın idam ile yargılanması da bir çelişki değil midir?
Resmi tarihin yalanlarıyla tarihe bakmamak gerekiyor.
Canan Hanım, söylediğiniz iki şey; yani Sultan 2. Abdülhamid Han ın büyük bir devlet adamı olması ve sizin söyleminizle bugünkü israil yanlısı hukümetin destekçisi bir gazetenin yazarının sultanı sevip sayması, hakkında kitap yazması evet bir çelişkidir. Fakat iyi anlaşılması gereken nokta şu ki, şuanki hükümet israil yanlısı falan değildir. Burada yanlışa düştüğünüz için ortada çelişki yoktur. Bir yanlışınız da şu: Zaman gazetesi, Fethullah Gülen cemaati ve AKP hükümeti arasında kardeş ilişkisi kuruyorsunuz adeta. Cemaat ile Hukümet çok farklı yerdeler. Cemaatin Hukümeti destekliyor olmasının altında çok farklı ve saatlerce konuşulacak tartışılacak şeyler var.
affet bizi sana layık torunlar olamadık, affet bizi senin istedigin, idallerin gibi bir anadolu kuramadık, affet bizi senin canın pahasına korumaya çalıştıklarını koruyamadık… ama seni çok özledik sultanım…
cann cok dogru yazmış teşekkrlr
CENNET MEKAN SULTAN HABDULHAMİT HAN
MEKANIN NURLA DOLU OLSUN ULU HAKANIM
bence gelmiş geçmiş en büyük sultandır allah mekanını cennet etsin
Eski insanlar hic mi gulmezdi, Abdulhamit Hanin da gulen resmini gormedim. Koskoca padisah yedigi onunde yemedigi arkasinda. Simdilerde hep bi eglence, kahkaha modasi.
Kalbimiz olmus bizim, sonra da dilimize vurmus.Is yapan yok anca laf. Ulvi gayeler hayal olmus. Ama cok sukur kalbimiz temiz.
adbülhamithan yaptıkları ve izlediği politkalarla osmanlının ömrünü uzatmış şu an dünyada yaşanan siyasi oyunları o tarihten görnüş bir sultandır.
Faydalı bir site
ben urfadan hafız mehmet selim efendinin torunuyum hartavizade mehmet selim efendi nin oglu mazhar efendiyi, bizzat sultanımız okutmustu mazhar efendı sımdıkı danıstayın kurucuları arasında yeralmıs ve daha sonra da adalet bakanı olmuştu sıtenızde dedem mazhar efendının adını goremedıgım uzuldum hartaviler hakkında arastırma yaparak bılgıyı sorgulayabılırsınız a,emanet olun
Merhaba,
Elinizde Mazhar Efendi ile ilgili bilgi bulunuyorsa bize ilettiğiniz taktirde değerlendireceğiz.
Saygılarımızla
Abdulhamit Han Osmanlı imparatorluğunun son yüzyıldaki fatihi.Onun şerefli kişiliğine kıvrak zekasına laf söyleyenlere en güzel cevabı yine Abdulhamit Han vermiş.”Beni evhamlı sanıyorlardı…Hayır! Ben sadece gafil değilim,o kadar”
MERHUM NECİP FAZIL ŞÖYLE DER : “ABDÜLHAMİD’İ ANLAMAK HER ŞEYİ ANLAMAK OLACAKTIR.” NECİP FAZIL’IN DA DEDİĞİ GİBİ EN ZOR ZAMANDA EN ZOR İŞİ BAŞARAN VE İMPARATORLUĞU 33 SENE AYAKTA TUTAN GİZEMLERLE DOLU MERHAMET TİMSALİ ZEKİ BİR ŞAHSİYET OLAN SULTAN 2. ABDÜLHAMİD’İ ANLAMAYA VE ANLATMAYA ÇALIŞMALIYIZ. ONU ANLADIĞIMIZ TAKDİRDE BİRÇOK ŞEY KAZANMIŞ OLURUZ. ONUN DAHİYANE FİKİRLERİNE BİHABER OLMAK BİZLERİ ÇOK ÜZÜYOR. ÜZERİNE BİRÇOK ŞEY YAZILIP ÇİZİLİYOR. HANGİSİ DOĞRU SÖYLÜYOR BAZEN ANLAMAK ÇOK ZOR OLUYOR. BU NEDENLE O KOCA PADİŞAHA BİRŞEYLER YAKIŞTIRACAĞIMIZ ZAMAN DİKKAT ETMELİ VE YALAN OLUP OLMADIĞINA HATTA DOĞRU OLDUĞUNA DAİR BİR ŞÜPHEMİZ VARSA ONU BELİRTMELİYİZ.
abdulhamid han hazretleri elleri ayakları öpülecek mübarek bir insandı.lütfen fatihalarımızı eksik etmeyelim.ruhu şaad mekanı cennet olsun.
ya bana kimse inanmıyor ben 2. abdülhamidin yaverlerinden mehmet efendinin(hangisi olduğunu bilmiyorum dedeme soracağım)6. kuşaktan torunuyum. hatta 2. abdülhamid ve mehmet efendini kullandığı altın yakut ve gümüş (tamamı) olan kılıcı bizde
hatta başbakan bizim dükkanımıza geldiğinde kılıç duvarda asılıydı korumaları bunu kaldırın başbakan topkapıya götürür demiş ve bizde kaldırdık
Kapisinda kul olasim Sultan-i Kebir’im Cennetmekan Halifem 2.Abdulhamid Han’in yuce hatirasina yapilan bu site icin emegi gecenlere bin tesekkur. Allah Osmanogullarina, mubarek Hanedanimiza uzun omurler ihsan eylesin. Yasasin Osmanli.
OSMANLI VE OSMANOĞULLARI….
ÇOK YAŞASIN OSMANOĞULLARI
Yattığın yer nur mekanın cennet olsun.Büyük Devlet adamı
Propoganda’nin en cirkefi ile yogrulmus ve menfi, yazili, sozlu iftira dolu tek tarafli kotuleyici nesriyatin cokluguna ragmen, gene de bu millet mubarek sultan Halifemiz efendimiz 2.Abdulhamid Han’a hala sevgi ve saygi duyuyor ve onu sonsuz bir hasretle ozluyor. Cennet mekan mubarek sultanimiz 2.Abdulhamid Han’a olan sevgi, saygi ve ozlem bizim mayamizda var, bu yokedilemez, bati yalakasi NATO uyesi bir neo-Osmanlicilik degil bu, gercek seriat’e bagli, Ila-i Kelimetullah’i Nizam-i Alem’e yayma amacli calisan bir imparatorluk ozlemindeyiz. Allahim, Osmanogullarina guc ver, tekrar iktidar olsunlar, onlarin icinde nice Abdulhamidler var, bu milleti duze cikartacak, ummet’i ihya edecek olan gene onlardir. Allahim, sen ulkemize saltanatin geri gelmesini, hilafetin kurulmasini, Fatih’in emaneti Ayasofya camii’nin acilmasini, 4 kita’yi titrettigimiz o eski sanli gunlerimize donmemizi sagla yaRabb. Amin
ben eren altta birşeyler yazan benim tamismi dalyanoğlu mehmed efendiymiş
Devletlu Sultan’im II. Abdulhamid Han’a
Ya SULTAN, ya Veli, ya Gavs-i ekber!
Aglatma yetti artik soyle neredesin?
Hem yetim hem oksuzuz bak kac nesildir
Ya himmet eyle bize ya gel, neredesin?
Sultanim Abdulhamid, mubarek ceddim,
Gayri biktik artik biz, bassiz erlerin
Halimize sahit bak hem Rab hem nebi’m
Allah’in izni ile yetis neredesin?
Hal’ine tezkere cikartti kelbler,
Gidisinden hadsiz muteessir kalpler
Sana yadigar kalmis alperen erler,
Nice hal uzeredir, gor bak, neredesin?
Talha
AVRUPALI OLACAKMIS!
Beyinler olmus lapa, dil’e vurulmus kilit,
Ne dusunen bulursun ne konusan bir yigit,
Belhum adal vaziyet, ne caba ne basiret,
Biraz serefin varsa bari oksur ey lanet
Kucak’ta ici bos bir “Garpcilik” sevdasi,
Yemeye ekmegin yok nerde kaldi helvasi?
Kufur edip durdu hep, zengini fukarasi
Bunlara vakifti haya’sizin cemkirdigi atasi
Dediler ki hurriyet, “Ecnebi olmak” demek
Sanli yedi ceddine haya’siz sirtini donmek
Halbuki gafil olmayip davransa dusunerek,
Dunya’da bulunmazdi bu milletteki yurek.
Is isten gecti diye iyice uzandi post’a
Aslinda utancindan selam veremez dost’a
Bak kac nesil oluyor, bu millet toptan yasta,
Cirak usta kesilmis, usta’nin fikri hasta.
Talha
Annesine Tecavüz Etmek İsteyen adam ve Abdülhamid’in Kılıncı
…Saat 03.00 sıralarında idi, Abdülhamit han hazretlerinin sesi sarayın karanlık duvarlarında şimşek gibi yankılandı.
– “Arabacı!”
Arabacı yatağından fırladı. Atlar, koşumlar alelacele hazırlanmaya başlandı. Derken koca sultan heybetiyle sahanlıkta göründü. Halinden çok acelesinin olduğu belli oluyordu. Daha sabahlığının bir kolunu giymemişti. Elinde yalın kılıcı vardı. Merdivenleri koşarak inerken kolunu taktı. Formaliteler bir kenara bırakılmış, bütün kâinat bir noktaya kilitlenmişti sanki. Hışımla merdivenleri üçer beşer inip uçar gibi atladı arabaya. Hırsından yerinde duramıyordu. Hiç kimse hatta nöbetçiler bile neler olup bittiğini anlayamamıştı. Sert bir sesle:
internette dolaşan Abdülhamidhan a ait diye aktarılan ve üstad necip fazıl kısakürekin kitabından diye belirtilen bu hikayeden kuşkulandım..NFK e ait tüm eserleri okumuştum böyle birşeyi hatırlamıyorum.. uydurma olup olmadığını anlamak istiyorum ..teşekür ederim.
Allah’ın selamı üzerinize olsun. İkinci kitabımı 2.Abdulhamit Hanın hayatını konu alacaktım. Sitenizi buldum. Bu siteyi düşünüp yapanlara çok teşekkür. Kitabım konusunda yardımlarınız bekliyorum.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=413704662052040&set=a.253064421449399.57712.165296406892868&type=1&theater
Selamun aleyküm. Dergimizi Buradan takip edebilirsiniz. Yeni Sayımız Sultan AbdulHamidHan K.s Hazretlerini konu alıyor…www.samidergisi.com
Sitedeki bilgileriniz doğru mu acaba ?
osmanlının son dönem padişahlarından abdülhamit ile ilgili verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkürler.
ikinci abdülhamit han için yapmış olduğunuz siteniz çok başarılı olmuş ve yararlı bilgilere sahip çok teşekkürler.
Merhaba ben Mikail ben android uygulamalar yapıyorum izniniz olursa 2. abdülhamid han ın hayatı kişiliği vs konuların da sizin sitenizdeki doğru tarafsız ve onu en güzel anlatan yazılardan yararlanmak istiyorum izniniz olursa cevabınızı heyecanla bekliyorum iyi geceler
minnetle anıyorum başka sözüm yok
ALLAH RAHMET EYLESİN SULTANIMIZ
ONU ANLAYAMAYAN TÜRK GENCİNE BEN TÜRK GENCİ DEMEM..
Sizin gibi insanlar yaşadığı müddetçe ısrarla tarihini unutmak isteyen modernist soysuzlar kaybedecektir. Açıkcası çok mutlu oldum bu sitenin varlığından. Her zaman var olmanız dileğiyle
Sinema okuyorum ve kimse burada tarih konuşmuyorlar. ben konuşunca kalkıp gidiyorlar. yeni nesil dedelerine düşman olmuş. bu bu sitede olanlara dokunuyor ki dedelerini öğrenmeye buraya geldiniz. ben hocalara inat sınıftakilere inat sokaktaki yozlaşmış torunlara inat dedelerimin tarihini anlatacağım. Bu Gençlik Tarih Yazacak…
Helâl olsun kardeşim sana…
Sultan ll.ABDULHAMİT HAN İZİNDEYİZ PAŞAM ALLAH MEKANINI CENNET EYLESİN
Abdulhamid-i Sani Hazretlerine getirilen her hakareti, hakaret sahiplerine iletiyorum.
Ve bizzat sahsim bu hakaretlere denk geldigimde gerekirse kavga ediyorum. Kalp kiriyorum.
Ama Rahmetli Sultanimiza laf ettirmemeye calisirken yillarca bu o…… Ittihat ve Terakkinin
Tohumlari olan 1923 belasini basimiza getirenlerin bugune kadar anlattiklari yalan tarihi
Bir lahza olsa kendimce karinca misali minik bir agiz dolusu su ile anlatilan yalan atesini
Sondurmeye calisiyorum.
Allah Rahmet Eylesin. Ruhlari Sâd olsun…
Allah razı olsun. emeğinize,yüreğinize,ufkunuza sağlık.
çok güzel bir site helal olsun emeğinize sağlık
site tasarımını yenileyip sosyal medyada özellikle facebook ta büyük sayfa açarsanız çok güzel olur
gerçek tarihi anlatmaya her zaman devam edin 🙂